Powered By Blogger

Isnin, 29 Januari 2018

Rahsia untuk turunkan berat badan



Hasil carian imej untuk buah
Hye .kalau korang nak tahu nak turunkan berat badan sebenar - benarnya adalah sangat senang dan simple bagi saya lah . korang tak perlu lah nak pening kepala dan terbeban sangat dengan berat badan korang tu sebab berat badan korang tu sebenarnya yang akan membantu korang sebenarnya untuk teruskan hidup . Jikalaulah berat korang tu dah melampau sangat perlulah turunkan untuk active dalam pergerakkan.Okaylahhh ,saya akan memberi sedikit tip untuk turunkan berat badan korang berdasarkan pengalaman saya lahh.Korang bolehlahh ambil apa yang patut .Good luck.



1) Mesti ambil sarapan pagi



Hasil carian imej untuk buah
 - saya seorang yang sangat simple dalam memilih makanan .saya tak suka ambil makanan berat pada waktu awal pagi sebab nanti akan sakit perut. perut saya akan meragam.so saya akan ambil sarapan berat pada waktu tidak awal pagi iaitu pada pukul 8 ~ 10 pagi .Tak awal sangat ,tak lambat sangat.Tak kisahlah menu sarapan apa korang akan makan , yang pasti mestilah tidak mempunyai makanan yang berlemak seperti coklat ,pizza dan lain- lain .Bagi tip sayalahh , pada waktu pagi korang bolehlah makan buah - buahan (saya memang peminat buah hehehe).contohnya ,buah tembikai ,buah apple ,buah strawberry ,buah blueberries,buah kiwi dan lain -lain.Klau minuman ,saya akan minum susu kacang soya ,susu lembu,susu kambing dan lain-lain .Tetapi sesiapa yang tak mampu tak digalakkan lah untuk mengikuti tip saya ni.*jangan minum minuman manis yang mengandungi gula yang tinggi.




 2) Mesti ada target berat badan yang korang mampu bertahan

  - contohnya : kalau korang rasa mampu betahan selama sebulan ,so korang kena target berapa yang korang mampu turunkan.Ingat jangan target terlalu tinggi sebab akan menyebabkan korng akan makin stresss.


3)Mesti ada penimbang berat badan

- korang mestilah ada penimbang sebab korang perlu check berat badan korang tu sepanjang korang punya target kurus berjalan. penimbang berat badan sangatlah membantu korang sebenarnya untuk lebih berdisplin dan bersemangat untuk mencapai target korang tu .korang perlulah check berat korang pada waktu pagi selepas sarapan dan pada waktu malam sebelum tidur sebab korang boleh adjust ,korang punya pemakan harian korang ,apa yang perlu korang makan dan makanan yang menyebabkan berat korang bertambah yang patut korang elakkan .

Hasil carian imej untuk penimbang berat badan



3) Memilih saiz  pinggan yang kecil semasa makan

- korang perlulah cuba tip ini sebab ia sangat membantu ,kalau pinggan kecil ,kadar makanan korang juga akan sedikit ,kalau pinggan besar ,kadar makanan korang pun akan sama banyak macam pinggan korang tu . pada mulanya, korang akan rasa tak biasa tetapi lama- lama korang akan terbiasa.saya sangat sukakan sudu kecil (tak tahu kenapa tah hehe) .bila korang punya sudu kecik ,korng akan hadam makanan korang tu dengan perlahan.
.
                                                          Hasil carian imej untuk pinggan


4) Makan nasi sehari sekali

-korang jangan pernah lah nak skip makan nasi sbb nasi nie akan memberi korang tenaga nanti .kalau korang tak makan nasi ,badan korang akan lemah ,lagi cepat korang akan berputus asa dalam ingin menurunkan berat badan .so please ingatt jgn pernah terfikir kalau tak makan nasi lagi cepat kurus (mmg cepat kurus tetapi ia sangat membebankan korng lagi adalah sebab bila korang skip makan nasi selama seminggu ,selepas seminggu tu mesti korang akan cari nasi balik dengan kuantiti yang
banyak ,ia akan merosakkan korang punya harapan &target)* kuanti nasi yang diambil haruslah berpada- pada ,jangan ambil sampai 4 pinggan senduk lahh.




                                                      Hasil carian imej untuk nasi



5) makan conflake bila rasa nak menguyah dan lapar

-saya akan makan conflake bila saya lapar ataupun waktu lepas makan dan mahu tambah lagi makanan tu ,saya akan batalkan niat untuk tambah makanan tu dan menguyah conflake
.seriusss ,dengan makan conflake berat badan saya akan berkurang sangat- sangat .tetapi jangan makan nasi lahh tau.


                                                    Imej yang berkaitan



6) Serius dan berdisiplin dalam mencapai berat badan yang diingini

-seriuss lahh ,semasa tengah turunkan berat badan akan adanya banyak cabaran yang waktu tu lah nak muncul .grrrrr waktu lain tak nak pula muncul pulak  . tetapi kalau korng kuat dan serius ,korang akan mampu tepis dengan jayanya cabaran tersebut .waktu korang tengah turunkan berat badan ,korang jangan jadi seperti orang lupa ingatan pula .Maksudnya ,eehh hari nie termakan ayam goreng 2 ketul lahh ,besok diet lahh ,besoknya ,,ayat korng pun macam tu juga ,pura -pura hilang ingatan .kesudahanya tak diet dan tidak serius untuk menurunkan berat badan .


7)Membuat resepi mengikut cita rasa diet  makanan korang sendiri

-tetapi setiap resepi korang tu mestilah letak sayur atau buah -buahan .makanan korang tu mestilah tidak ada minyak yang banyak tetapi lebih bagus kalau masak makanan menggunakan kaedah rebus seperti sup ayam atau sebagainya atau  kaedah memanggang .kalau nak guna minyak disarankan untuk menggunakan olive oil.



                                                  Imej yang berkaitan

                                                  
                                               
                                                     Imej yang berkaitan
8 ) bersenam
-korang mestilah bersenam tau .korang bolehlah bersenam dengan cara korang sendiri .boleh bukak youtube jika ia boleh membantu korang


byeee .thanks sebab baca sampai habis.korang bolehlah cuba tip ini.Tip ini berdasarkan pengalaman saya sahaja .kalau korang rasa membantu bolehlah ambil yang tak patut tu bolehlah dijadikan pendoman hidup tau .good luck! semoga berjaya !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AH BOYS TO MEN REVIEW

AH BOYS TO MEN THE SERIES   \\ Review: Movie berkisahkan yang diaorang nie kena masuk latihan wajib tentera iaitu di negara diorang sendiri...