Powered By Blogger

Sabtu, 20 Januari 2018

pengalaman bekerja

Assalamualaikum guyys.Selamat tahun baru ! . Disebabkan pada tahun nie saya dah habis sekolah ,so dengan sukacitanya saya akan lebih rajin untuk lebih kerap mengupload entry dalam blogger saya . Betul kata orang,selalunya zaman persekolahan adalah zaman yang akan paling  diingati oleh semua orang termasuklah sayaaaa.Dulu bukan main sudah nak habis kan zaman sekolah lepastu boleh bebass giler .Sebenarnya tak bebas punn , korang akan rasa kehidupan korang yang sangat membosankan dan memenatkan adalah .Tahukah anda bahawa saya pernah bekerja selama satu hari sahaja ?konon-kononya nak cari pengalaman tapi ....ke lauttt .Maybe sebab saya sejenis typical orang yang tak suka sangat bercampur dengan orang lagi2 lelaki .grrr.so minta maaflah dan lagi satu sebab boss dekat situ tak bagi solat .oohhhh memang taklahh .i orang islamm okey .akak 2 dekat sana bila ditanya pasal solat semuanya terkedu lepastu cakap kita orang tak solat ,first 2 akak pun macam awak bila boss tak bagi solat tapi akak still kerja walaupun tak solat sebab nak cari duit.Dengan bangganya diorang bgitahu tak selindung 2 bagai .Masatu dalam hati terdetik ohh patutlah kerja dekat sini "(ketawa jahatt hahahhhhaa) .

Lepastu dia gossip dengan kawan cina dekat  situ , diorang ketawa 2 sebab saya solat .Serius talk lah ,rasa maruah agama islam dipijak 2 oleh orang islam sendiri .Rasa nak nangis ,marah ,annoying pun ada masa tu .Terus terang lah memang tak ah nak bercampur dengan orang macam nie .lepastu ,saya nak solat juga sebab saya ada kewajipan sebagai hamba Allah .walaupun saya tak lah alim sangat tapi sya tahu tentang kewajipan yang satu tu)  ,so saya decide untuk jumpa bos ,boss tu orang india ,boss tu baik sangat orang dia ,saya cakap ,sya nak solat .Boss tu cakap eh ? adik nak solat ke ?bukan masatu saya ada cakap dengan mak awak dekat sini tak ada solat ke ? (mak saya yang tolong mohonkan masatu ,so bila  tanya mak ,mak kata eeh? tak ada pulak dia cakap,mak pulak suruh paksa saya berhenti kerja ).Boss kata ,saya tak tahu pulak awak nie jenis orang yang solat, dekat sini semua orang tak solat .urggggg.so saya cakap sya nak solat juga .pastu dia bagi lah juga lahh Tapi cepat sikit ..masa sya solat tu saya dah decide lah nak behenti kerja ,mmang tak ahhhh nak cepat 2 solat .dah lah kerja dekat situ penat ,berdiri je tak bagi rehat pon .so besoknya sya berhenti kerja tanpa memberitahu boss .heheheeehee.sya masih tak bekerja sampai sekarang.



Sebenarnya banyak pengajaran sya dapat pada hari tu .Okeyy yang adik 2 sekolah yang masih belajar tu belajar lah pandai 2 dapat kan kehidupan yang senang ,kerja yang senang,gaji yang lumayan dan tidak lupakan nilai agama islam .Jangan pernah menyesal menuntut ilmu .Alam pekerjaan lebih susah daripada menuntut ilmu .Kita mestilah mempertahankan kesucian agama islam walau terpaksa mengharungi pelbagai cabaran  supaya tidak dipandang rendah oleh orang bukan islam tauu ! .Kesimpulanya ,akak nie baru diuji sedikit dengan harta didunia tetapi terus rebah dengan kehidupan duniawi malah merendahkan martabat agama islam kepada orang bukan islam belum lagi diuji dengan ujian yang lebih besar .sya berdoa agar akak berubah tau :).Assalamualaikumm .byeee korng .thankk sebab sudi membaca luahan sya niee heeee.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AH BOYS TO MEN REVIEW

AH BOYS TO MEN THE SERIES   \\ Review: Movie berkisahkan yang diaorang nie kena masuk latihan wajib tentera iaitu di negara diorang sendiri...